USGP: Analiza FP3 si Calificari


FP3 a fost prima sesiune ce a permis pilotilor sa foloseasca pneurile slick. Motiv pentru care este si prima sesiune pe care o putem compara direct cu ceea ce s-a intamplat anul trecut. Sa incepem!

In 2017, clasamentul FP3 a stat infelul urmator:

fp32017

Anul acesta, in FP3 pilotii au facut atat simulari de calificare cat si simulari de cursa. Clasamentul la sfarsitul celor 60 de minute a fost:

fp32018

Putem face o comparatie directa intre cele doua sesiuni si putem vedea care echipa a facut progrese relativ la 2017.

fp317v18
Castig de timp fata de aceeasi sesiune in 2017

Din cate se vede echipele din a doua jumatate a clasamentului sunt cele care au facut saltul cel mai mare. De remarcat ca Williams este una dintre echipele care “au crescut” cel mai mult.

Dintre echipele mari, Ferrari sta cel mai bine, urmata de Red Bull. Nici Mercedes nu este departe, insa este sub adversarele directe.

In Free Practice 3 2018 spuneam ca pilotii au facut si simulari pentru race pace.

racepaceus

Iar mediile calculate arata ca pe varianta cea mai moale de pneu (UltraSoft) Ferrari ar fi cea mai rapida masina. Da, Vettel si Raikkonen au facut doar 4 tururi spre desebire de cele 6 ale lui Bottas, insa diferenta este ca in cazul pilotilor Ferrari tururile au fost consecutive, pe cand Valtteri Bottas a intercalat 2 tururi de racire in mijlocul stint-ului. Daca e sa fim cat de cat corecti putem calcula media lui Bottas pe ultimele 5 tururi (tururi cosecutive). In acest caz, media ar fi de 1m40.897s, dar pneurile ar fi facut deja 4 tururi inainte din care 2 in regim de hot-lap.

In ceea ce priveste calificarile trebuie sa spun ca ieri am intalnit o situatie destul de rara. Chiar Hamilton spunea in interviul de dupa calificari ca nu mereu a avut sansa de a-si imbunatati timpul la a doua incercare de calificare din Q3. Ei bine, de data asta primii 3 au reusit acest lucru, si din acest motiv diferenta dintre turul real si cel ideal in cazul lui Hamilton, Vettel si Raikkonen este nula.

Valtteri Bottas ar fi putut castiga inca 18 miimi de secunda (rezultat obtinut prin adunarea celor mai buni timpi pe sectoare in calificari) dar fara influente asupra clasamentului sesiunii.

Cel care ar fi putut scoate un timp mai bun, bazat pe timpii de sector, ar fi fost Kevin Magnussen insa si in cazul lui cele 208 miimi nu ar fi schimbat nimc in ierarhia finala.

Charles Leclerc ar fi putut fi cu 205 miimi mai rapid caz in care pozitia lui de start nu ar mai fi fost locul 9 ci locul 6, imediat in spatele lui Sebastian Vettel (retrograat din cauza penalizarii).

realvsideal

Pentru cursa, pilotii mai au la dispozitie urmatoarele pneuri:

tiresus
© Pirelli Media

iar reprezentantii Pirelli spun ca cea mai rapida strategie (avand in vedere ca temperaturile par sa fie ceva mai crescute ca ieri) este cu o oprire, pneurile SuperSoft urmand a fis schimbate cu cele Soft. Asta a fost si strategia castigatoare din 2017.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.